torsdag 19 april 2012

Blonda våp

Håller på att packa inför vår dejtresa till London. Tv:n står på och det är något debattprogram som maler i bakgrunden. Jag lyssnar med ett halvt öra men stannar upp en sekund för att se Linda Rosing i rutan. Jag orkar inte engagera mig i henne som person, verkligen inte, men jag noterar att hon numera är brunett och jag ler lite för mig själv:-).

 Hon är en i raden ex-blondiner som blivit brunett över en natt för att på så vis framstå som mer seriösa. Haha! Det ÄR lustigt. Hjälper det? Bestäm själv, jag observerar bara...

 Till listan kan vi lägga Paris Hilton, Lindsay Lohan, Carolina Gynning och en hög andra hel och halvkända personer. Gemensamt är att många skandaldonnor är blonda men sedan i rättssalen då de står inför rätta, eller helt enkelt bara vill byta bana på något vis, så är de vips brunetter. Ja, och så tar de bort implantaten också, i alla fall en del av dem... 

 Själv är man ju född brunett och seriösare person än mig som nästan har svart hår finns väl inte? (Poängterar återigen att det är mörkt, mörkt BRUNT). Ett par glasögon på det och jag är en fullfjädrad intellektuell, hehe. Framstår jag som mer seriös nu då? Jag var ju faktiskt blond i två puckade år. Lägg till stora bröst, spindelfobi, smink och klädintresse och vips så har du ett våp. Nu är jag åter brunett och funderar över om jag känner mig mer seriös nu...

 Minns att min kompis då vi var åtta år hade en tröja där det stod "Blondes have more fun" och jag har alltid undrat över om det är så? Som blond i nästan två år vet jag svaret. ÄNTLIGEN fick jag reda på svaret! (Men det håller jag för mig själv!)

 Jaja, nu ska jag dricka te och sedan är det dags att kalla detta för en dag. Är nöjd med skolan idag, det var jättekul och jag fick bra på min uppgift :-)! Imorgon ska jag skicka min sumptext till läraren:-)! 

 Sov gott alla!

Jag älskar att pula med mitt smink. Är jag ett brunhårigt våp? HJÄLP? Detta ska med till London...



Vi har satt upp en gunga och köpt romerska ringar idag. NU kan vi snacka cirkus på ALLVAR! En trapets bara så är vi i hamn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar