söndag 8 april 2012

Påsklov!

Älskar helgfrukostar!!!!!!!!!!!!! Pusslet liger kvar...
Efter en heldag med trollen i onsdags blev det då äntligen påsk i penthouse Graah. Jag har längtat efter helmys med familjen efter veckor av slit och sjukdomar. Arbetsbelastningen har varit hög och jag och H är mos. Den här helgen bara njuuuuuter jag och vi har så sköna dagar, precis så som jag vill ha det.

 I torsdags hängde vi på torpet och lekte och fikade, i fredags bakade vi och lagade mat som tokar, i lördags var det påskfirande med kompisar och släkt hela dagen lång och idag efter en segmorgon åkte vi till torpet igen för sandlådehäng och fika med farmor och farfar. Vad mer kan man önska? Godis sprutar genom öronen på oss hela högen (nej, inte på Ferdinand men vi andra äter för honom också) och godisintaget är i det närmaste laglöst. Barnen njuter. Det är påsk en gång om året och då får det vara på detta vis för i vanliga fall är vi rätt strikta med godisintaget. Är det påsk så är det!!!


 H har för jag vet inte vilken gång i ordningen lovar att han f om tisdag ska bli nyttig. Jag blir så trött på honom! Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Orkar inte höra på hans babbel. Det fånigaste är att han tror på det själv, att han aldrig lär sig att han inte har någon Caractére. (Haha, jag jobbade i den butiken på NK så det där är ett gammalt NK-joke). Han säger åt mig att hindra honom från att vara onyttig men när jag väl gör det hittar han på världens sämsta bortförklaringar till varför han ska få äta. Jaha, men gör det då pucko! "Jag har ont i halsen och behöver något svalt som glass" låter det och så trycker han i sig en halv burk Ben&Jerry´s. "Jag har tränat och behöver något salt" och då är det fritt fram för chips eller ostbågar. Karln kan heller inte äta med måtta utan äter minst upp en halv påse. Sedan ångrar han sig och tycker att det var lite onödigt och frågar mig varför jag inte sa till honom. Fatta att jag blir less.

 Nu sitter han bredvid mig i soffan och och vill återigen förklara för mig varför det kommer att funka denna gång och att jag kan håna honom hur mycket jag vill för denna gång ska han lyckas. HAHA! Han pladdrar även om att jag kommer att be om att få kyssa hans muskler eftersom han tränar två gånger i veckan numera. OMG. Jag orkar inte bry mig, men för min egen del kommer det att funka. Jag har svullat ohämmat i påsk med gott samvete och vi badar i godis, men på tisdag är det NOG! Jag ger inga löften för det orkar jag inte, men jag vet att jag kommer att power-walka längre fram för det gör jag alltid och det är inget problem för mig för jag gillar det verkligen. Ser faktiskt t om fram emot det:-)! Jag har mina små rundor som jag kör och jag tror att Feffe kommer att tycka om att flyga fram i vagnen.

 Hur som helst är det fritt farm att håna H om han fejlar eftersom han är som han är!!! Nu kan han inte misslyckas eftersom jag skrivit om det här. På ett sätt hjälper jag ju honom, eller hur?!

 Så, sov nu jobbiga, söta lilla Isla för nu ska jag och H mysa och kolla på film :-)!





















Juice någon? Ett ölglas fullt med äggslusk:-)!


Äntligen kom påskharen till sessorna, som de väntat!!! 

Ferdinand softar på N:s väska. Ser ut som om han tror att han hamnat på en sackosäck!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar