torsdag 12 april 2012

Söderhäng


Idag var det åter dags för Poppius :-)! Det var skönt med lov och jag var seg imorse, kom t om försent fem minuter, men väl på plats blev det kul igen. Klassen ska göra en tidning och vi beslutade oss för att skriva om KAFFE. Vi brainstormade och hade oss och det slutade med att jag nu ska skriva om att spå i kaffesump och alla andra ska skriva om andra kafferelaterade grejer. Tidningen ska innehålla nyhetsartiklar, reportage, personporträtt, notiser mm. Vi ska layouta allt själva och bli klara i slutet av maj. Efter det är det slit på kursen och det stressar mig lite för det är ju kul att gå på kurs! Då är det slut med mina lyxtorsdagar i stan och shit vad jag kommer att sakna dem.

Jag blev återigen kär i ett par skor. olycklig kärlek, IGEN!!! De i mitten vill jag ha och N vill ha dem längst till vänster.
Så fina!
 Idag träffade jag N efter skolan och vi hängde runt på Söder, något jag aldrig gör annars. Jag hittar verkligen inte i den stadsdelen och är rätt lost. Känner inte till butikerna eller någonting så det var kul att hänga runt med N som har bättre koll. Jag är en turist på Söder och söder om söder befinner jag mig aldrig. Jag är och förblir ett norrortsbarn i Solna stad.

Vill INTE ha, men det väcker gamla minnen.-)!
Vackra blommor gör mig alltid glad!
Min nya klocka dåra!


 Till min sorg funkade ju aldrig min lilla "ringklocka/klockring" och jag hade lagt undan en ny på Glitter och var glad över att kunna byta ut den jag hade mot en fungerande. Tråkigt nog hade de missuppfattat mig och den som var undanlagd såg inte exakt ut som min och den var inte snygg alls. Jag beslöt mig för att behålla min och gå till en urmakare för att byta batteriet och se om det var det som var grejen. Sagt och gjort men när jag skulle hämta ut klockan igen hade han som bytt batteriet råkat trycka sönder glaset på min lilla klocka.  Den tickade glatt på för det var batteriet som var slut, men det glaset var krossat så det hjälpte ju inte mycket :-(. Jaha, vad göra? Det slutade med att jag fick välja en sportig färgglad ice-watch istället värd tusen pix! Ok, det funkade ju, och jag valde en knallgul klocka. Mitt presentkort på Glitter på 100 kronor blev en ringklocka som blev en ice-watch från Stjärnurmakarna. Så kan det gå!

 N och jag svepte runt lite till innan vi gick till Fyra knop och käkade crepes. Murrigt, mysigt och god crepes. Vi avslutade med att till fots ta oss till Åhléns där vi tonårshängde till 20:30. Vi kollade på smycken och smink:-)! N ska gifta sig snart så nu finns det en massa kul inför bröllopet att kolla på...vi hade en mysig dag och det är så kul att umgås med en fin gammal vän. Puss på dig N!!!



Engelsk shop i Söderhallarna. Bäst att vänja mig vid det engelska;-)! Om en vecka är jag förhoppningsvis i LONDON.

Min mat. 
N:s mat.

Hängde runt på Åhléns och gjorde bland annat ett parfymtest. Dessa skulle funka på mig, men ingen av dofterna är någon jag skulle köpa. För lite cocosnötter!!!

Allt för idag. Nu ska jag dricka te med H. OCH för den som inte förstått det var mitt adelsinlägg ETT SKÄMT!!! Visst är namnet adligt men ingen jävel bryr sig om det och så var det inget mer med det!!! Sov gott:-)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar