måndag 30 april 2012

Valborg. Nu räcker det!

Simon, Alvin och Theodor. ELLER: Blanca, Coco och Isla...

Om någon har sett klippet från filmen då dessa små sötnosar druckit ur sina caffeinated beverage så får man en total inblick i hur mitt liv ser ut som mest...skrattade så att jag tjöt när jag såg det. Hela filmen får mig att tänka på trollen, precis sådär är barn, i alla fall mina!

Seriöst, nu får mina ungar ta och sova. Det har kvällssuddats för mycket sista tiden. De små glinen vaknar tidigt och somnar sent! Inte bra. Jag känner mig trött och hinner typ aldrig "umgås" med H. Vad är nu detta? Vi lägger dem till åtta, men C och B ligger och fnissar och har sig i minst en timme. De ska dricka vatten, lyssna på skiva, bråka och bli sams ett antal vändor innan de somnar. Det är visserligen lite sött också, men nu får det vara nog. Isla springer ut och in ur sitt rum och Ferdinand jobbar på för fullt med att  gunga jättetavlan ovanför soffan. Jag ajabajar honom och tittar förgrymmat på honom och han bara tjuter av skratt. Misslyckat! SUCK.

SOV!!!!!!!!!!


 Just nu ligger alla utom F i sina sängar. C och B ligger visserligen i vår säng och trots att jag sagt till dem typ 100 gånger snackas det fortfarande. Isla kör just nu ut ur sitt rum på en bil och jag är i skrivande stund tvungen att hålla i F så att han inte ger sig på tavlan igen. Vad har hänt? Förr somnade hela högen vid åtta...

Satans tråkiga papper!


 Igår deklarerade H hela kvällen och jag vek 15 ton tvätt. Ikväll SKA vi träna!! Sedan vi kom hem från London har jag däckat varje kväll och varit helt utslagen. Detta innebär att jag inte hinner plugga, fixa med grejer hemma osv. Kvällarna försvinner för att det tramsas med glinen och det funkar liksom inte. Vi har blivit slöa och mesar med F och så ska det inte vara. Nu måste det bli ändring på allt annars dukar vi under tror jag.


HAHAHA!!!!! det här är jag typ 100 gånger om dagen. PRECIS på pricken! Älskar Puss in boots!!!! Tänker jämt på det här filmklippet när jag blir tvungen att ta i :-).


 Det är visst Valborg idag. Ingen eld för oss i år heller, har inte sett en majbrasa sedan B var en plutt i vagnen. Min pappa fyller år idag och jag tror jag vet någon som kommer att gå och titta på en eld i dag och jag hoppas trots allt att hon inte behöver gå ensam som jag på omvägar hört att hon gjorde förra året...

 H får nog piska på mig hårt idag för jag är fortfarande proppmätt efter dagens Mc Donken, uff, hur ska jag orka träna nu? Imorgon ska jag och storsessorna på kalas, det ska bli kul. Det är maskerad och vi har köpt glittermasker. B vill se ut som de gör i maskeradscenen på Fantomen på operan, så imorgon åker nog prinsessklänningarna på:-). Ska försöka hinna med lite brödbak och plantering också...önska mig lycka till!

Bilder från en spontan halvdag på torpet:




Mitt nya spegelhjärta från Marc Jacobs.


Hurra, barbietema på Donken.

F klämde en burgare. Hm, det är hans andra i detta lilla liv. Kunde varit värre, han får i alla fall mat...

Min snygga man.
UFF! Dags att träna, fan klockan är 22:15. Happy Valborg liksom. Nu gormar H, måste dra till stången i köket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar