tisdag 10 april 2012

Galet snygga skor från Rizzo! De har alltid så snygga grejer så är det bara!! Jag älskar  Rizzopjuck.

Idag har det varit tråkväder. Hade grymt svårt att acceptera att påsken var slut imorse, skulle helst av allt bara vilja gömma mig i ett stort påskägg och förpuppa mig där godisätande till dess det är dags för Ragnarök. TYP. Jag var tvungen att ta mig in till stan för att gå på något så tråkigt som synundersökning. Beställde linser idag, som förmodligen inte kommer att komma innan London:-(. Hade tydligen inte gjort en linskoll på över två år, suck, lika bra att få det gjort. Under undersökningen upptäckte optikern att skärpan på mitt högeröga var askass MED glasögonen PÅ. Hm, skumt, jag köpte dem i augusti ju! Det var så illa att jag inte ens såg tavlan med bokstäverna på och givetvis inte bokstäverna heller då. Höger öga ska vara mitt "bästa" öga så  det var helt klart lurigt. Jag blir så trött på min sopiga syn, jag måste nu alltså beställa ett nytt glas till högerögat. Eftersom det inte gått ett år sedan jag köpte glasögonen får jag betala halva priset för glaset, en "nätt" summa på 1300 kronor. Fatta vad dyra mina glasögon är, ett glas kostar 2 600 spänn. Det är dyrt att vara halvblind tydligen. Mina linser tar ca 2-3 veckor att få och de är trippelt så dyra som vanliga linser plus att jag aldrig någonsin ser klockrent i dem ändå för det går inte att fixa bättre linser för min crappiga syn. Man kan skräddarsy linser men då är de dubbelt så dyra efter det att de redan är trippelt så dyra så det orkar jag inte med. Det där tar vi en annan gång, så...

 Efter undersökningen hade jag en timme att döda innan hämtning så jag svepte runt i stan lite fast jag inte hade någon lust. Städade plånkan imorse och hittade ett rabattkort på Glitter på 100 kronor så jag drog dit för att välja ut något onödigt. Jag pillade runt på allt i butiken och bestämde mig slutligen för en extremt onödig grej som egentligen är rätt ful:-)! Till saken hör att jag ville ha en sådan när jag var liten, det är en kulfånig accessoar, tror min kompis K hade en sådan i guld då det senast begav sig 1989 typ...

Fjårtisgrej som snart sitter på mitt finger:-).

 Efter det blev det en tur till NK där jag spanat in en grej. H har varit skyldig mig, hehe, lite pengar och jag tyckte att det var dags att han betalade tillbaka dem till mig idag. Hur i hela fridens namn han kan vara skyldig mig pengar går jag inte in på här, försök inte ens att lista ut det någon, för det är och förblir hemligt. Jag skriver bara HEHE! Sedan var det äntligen dags att hämta trollen. Det blev en halvsur hämtning och B gnällde hela vägen hem, men väl hemma bakade vi vitlökssnurror och jag gjorde fiskgryta. Middagen var kaos i vanlig ordning men maten var god. Jag är trött och ser fram emot en hemmadag med liten F imorgon:-). Nog för idag!

Asgoda faktiskt. Har provat många roliga recept senaste tiden. De här kommer jag att göra om! Perfekt tilltugg till soppor och grytor.
Om jag bara hade tid skulle jag kunna fota fina matbilder, men det blir visst inte så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar