onsdag 4 april 2012

Men Gud ville annat...

Jag hade sett fram emot denna skolfria vecka, tänkte softa lite och passa på att träffa kompisar. Hade planerat in en massa skoj som nu inte blev av:-(. Tyckte lixom att jag var värd detta, men det tyckte inte GUD. Istället för frid och fröjd har jag servat sjuka barn hela veckan och idag är alla hemma. Suck. Nog för att de är mysiga, men det var inte så här jag hade tänkt mig det hela. Är det inte typiskt så säg?

 Hade tänkt att jag med gott samvete skulle kunna läsa lite tidningar och dricka chai-latte medan F sov och tanka energi inför ledigheten ihop. Ja, för även om det låter krasst så får vi alltid jobba turbo då vi är lediga tillsammans. Frukost, lunch, mellis och middag, allt ska serveras som vanligt...det finns ALDRIG tid att sitta ner och njuta för oss så där sket sig det. Nu låter jag bitter och det är jag fan också. I en sådan här situation vill jag ju gärna att detta ska vara någons fel! Men det är väl bara att acceptera att det sällan blir som man tänkt sig. Humpfr.

 Så vad göra? Jag har beslutat mig för att gå till centrum med trollen för att se om vi kan hitta på något kul till Hasses påskägg. Vi kan gå förbi återvinningen på vägen så blir jag av med en del sopor. F sover nu så det är väl dags att dra. Jaja, vad är väl en bal på slottet? Solen skiner och det är alltid något. Hur som helst är ju trollen mysiga, men ibland behöver jag en liten paus inbillar jag mig:-).

 För att dämpa deppen bokade jag soldusch och ögonbrynsplockning inför Londonresan. Då ska jag vara mitt absolut snyggaste och gladaste jag för då är det ÄNTLIGEN lååååååångdejt med Hasse. (Gode Gud, låt barnen vara friska så att vi kan åka, hör du det ditt miffo!) (Kanske fel tonfall? I alla fall snälla, snälla, snälla!!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar