söndag 1 april 2012

Vårvindar friska

Hurra! Äntligen har vi lagt ut mattan på ena balkongen:-)! det blev så fint och jag är ultranöjd. Den här gången blev det en grå matta och det passar bättre än den gröna som vi hade i förra lägenheten. Genast ser det fräschare och renare ut och! Vi köpte lite blommor men får fylla på i balkonglådorna lite längre fram. mina pelargoner har överlevt och är på G:-). Det tar sin lilla tid men när sommaren väl är här kommer det ha blivit kalas därute. Vi är en bit på väg och nu finns ingen julgran och ruttna juläpplen därute. Ehe, de två sista äpplena hittade jag idag och nu är de också bortstädade...

 Tanken var att vi skulle ut och leta påskgrenar idag och fixa påskgodis, men jag orkade inte riktigt kände jag. Vädret lockade inte direkt heller. Istället ringde jag och H till E och hörde med henne om hon ville passa barnen några timmar och det ville hon! Hurra! Så fort E kom hit hoppade jag och H in i bilen och drog iväg på okynnesäventyr. Först blev det Bauhaus där vi köpte mattan och sedan drog vi till Blocks för att luncha. Såååå mysigt att smita iväg bara vi två helt oplanerat. Jag njöt verkligen!!! Efter lunchen åkte vi till Blomsterlandet där vi köpte lite nya blommor till sovrummet och balkongen. Vi har väldigt få blommor här hemma för mina förr så gröna fingrar har snarast blivit graah nu. Jag tar död på det mesta numera för jag glömmer hela tiden bort att vattna. Att det ska vara så svårt! Nu ska det bli ändring på det, basta. 

 Vi hoppade över fikat och drog till Indiska vid Odenplan för att kolla på överkast som jag sett på bild i tidningen Lantliv. (Nytt nummer ute den 4/4). Vi kom därifrån med inte mindre än tre överkast och två goodiebags. Najs. Jag är överlycklig för nu har jag hängt nya tyger över soffan och fåtöljen och det lyfte snabbt och enkelt hela vardagsrummet. Billigare än att köpa ny soffa:-). Coco fick också ett nytt fint överkast som var på rea. Perfekt. Fixade om lite i hennes rum också och det blev fint det med. 

 Nu känner vi oss taggade och har beslutat oss för att ta tag i Ferdinands rum. Det är nästan helt tomt nu och vi kommer inte att få ordning här förrän det rummet är klart så nu ska vi sätta fart. Det får bli det sista vi fixar innan hösten förutom att måla om lite möbler. Det kommer att bli bra i den här lägenheten så småningom och jag ska inte ha för höga krav för det att tid i och med att den är så pass stor. Det finns massor att ta itu med men vi tar en sak i taget. Lika bra att bo in sig lite också så att vi inte gör något förhastat. Nu lite bilder och sedan sov gott.

På middag hos våra kompisar:-)!

Lyxig middag!!!!

Kolla vad smarrigt!

Lite stilleben hos C och T.

Mmmmmm, fint!

Lyxig smitarlunch.

Min söte H.

Stilleben på balkongen här hos oss.

Tada! Kolla nya mattan!!!!!!

Mina söta sessor fick hänga lite ägg innan läggning:-).

De nya överkasten.

Boho, jag är glad och nöjd. Hassebasse med:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar