måndag 9 april 2012

Cocolina, lilla fina!






Idag har sessorna och prinsen badat, vilket de alla älskar. Nu är de rena och fina och luktar gott av choklad. Prinsen står på tur och honom ska jag ta hand om när H kommer ner från vinden för det är så jobbigt att tvätta håret på honom då han avskyr det som pesten. Trot eller ej men idag SKA prinsens rum tömmas. Totti totale. Innan vi börjar fixa där inne ska jag slipa några möbler och det är ju perfa att ha ett tomt slip- och målarrum:-)! Efter lite frukosttjafs med H gick han upp på vinden för att röja så att de sista grejerna ska få plats. Som vanligt blir det en tur till Myrorna och en sväng till tippen också vilket H verkligen inte gillar. Förstår honom men vad ska vi annars göra? Om vi inte sätter igång blir prinsrummet aldrig klart!

 Jag har redan inrett det i huvudet, givetvis, och det kommer att bli fint. Färgerna kommer att gå i ljusgrått, duvblått och vitt tror jag. Det passa med det rosalila som är den dominerade färgen här hemma förutom vitt. Jag känner mig taggad och vill sätta igång med möbelprojekten snarast...läs genast.

 Annars ska Cocolina på kalas idag och B ska ut och cykla. Ja, blogga har jag egentligen inte tid med, Ska nog bada prinsen nu ändå...Så, nu luktar alla barnen superdupermums insmorda med body lotion som luktar choklad:-).

 Mina favoritdofter är just cocos och choklad:-)! Jag har haft och har fortfarande en hel del produkter som luktar just det. Åhléns har en liten serie, Victoria´s secret lika så, Laura Mercier också och det underbara märket Angel´s spa som fanns på NK förut. Mmmmmmmmmmmm! Coco heter just Coco för att jag är så förtjust i cocos, inte djupare än så men en bra anledning tycker jag. Sedan gillar jag Coco Chanel också men den anledningen är underordnad:-).

Oj, fotade upp och ner, komer inte ihåg hur man vänder bilder, men här är kalaspinglan!

 
 Namnet Coco är så fint och sött och passar vår lilla Coco så bra för hon är bedårande och petite. Hon gillar fina kläder och går helst inte i byxor alls, frisörbesök är välkomna och hon går inte ut utan att ha duttat på sitt rosa "läppstift" (ett jordgubbslypsyl Blanca fiskat upp åt henne ur vår gripkloautomat). Hon går inte och lägger sig utan att ha duttat med det heller för den delen:-)! Hon kallas för Cocolina lilla fina och eftersom hon är go som en liten kaka och kallas hon även även för cookie. Kärt barn ska ha många namn! Idag var hon så stolt när hon svepte iväg till kalaset i en ny finklänning, hon njöt verkligen och nöp försiktigt i kjolen som den lilla sessa hon är.

Mmmmmmmmm. Luktar himelskt!
Ny cykel till Cocolina. Detta kallar t om H för ett fynd, alltihopa för 150 pix på Blocket!
Minigrisarna. Inte kul att städa efter fröken Klet och minikladd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar