söndag 29 april 2012

" Lö Torp"

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN är det åter säsong för lilla torpet. Igår städade vi i lilla stugan och fejade och donade så att det åter går att hänga med klass. Allt blev rent och fint och vi fixade och donade även i barnens rum. Cocos gamla säng är numera en torpetsäng åt Isla, och Islas resesäng får nu användas av Feffelito. Alla barnen får dela rum och det ser mysigt ut i barnkammaren:-)!

 Allt i torpet matchar piffigt nog i vitt, beiget och blått. Jag har infört blomförbud och rosa grejer kommer heller inte över tröskeln på torpet. Förvånad någon? Anledningen till det hela är att jag verkligen vill känna skillnad på torpliv och hemmaliv. Här hemma är ju allt typ rosa och lila så det är kul och najs med lite omväxling. Många roliga reseminnen får också bo på torpet för de passar bättre där på något vis...

 Idag var det dags för det första riktiga hänget på Lö Torp och vi invigde vår nya grill:-)! Förra säsongens är söndergrillad och väntar på en tripp till tippen. (Kom att tänka på sången It´s a long way to tipperary, någon som känner igen den? Lika bra att slänga in den...)


Idag grillade vi korv och kyckling, och grillen funkar PERFA! Lite bilder från vår fina dag:

NAJS!!! Kolla visst är den fin!? Assmart värmehylla och allt...Vi är fett nöjda.



Colombianska ligan, den lilla vill säga...akta er!!!


Kan jag skriva annat än: mmmmmmmmm, äntligen!

Ser bra ut, kommer nog bli mer av denna syn i sommar. Bara nya solbrillorna som fattas. Ja, vafan en bärs också  så klart...

Sköna och fina vänner:-)!



Isla passar på att bossa över småglinen:-)!

Fick frispel imorse då jag fann denna påse i fula bidé i badrummet! (OBS!, bidén  fanns här när vi flyttade in, vi har  INTE satt in den. Hatar den för övrigt och någon gång ska den BORT för evigt när vi tar tag i badrummet...) Hur som fattade jag inte vad påsen innehöll, kändes obehagligt att ta på den. Trodde det var något blött från dagis, typ ett par brallor, men det kändes inte riktigt så. Insåg sedan att det är Hasses avlagda gamla HÅR! Visst ser det asäckligt ut? Typ som en peruk fast ändå inte. Kan man sälja hår;-)! Någon som vill ha lite extra?

HURRA! Nu har Hasse deklarerat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JIHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PUST!!!!!!!!!!! Så, nu ska vi dricka te:-)!

Ps. Jag vet att det är lite slarvfel i bloggen hitan och ditan, men jag orkar inte alltid korra och kolla mina inlägg. Ofta gör jag annat samtidigt och skriver en liten mening hit och en mening dit. Ibland lagar jag mat samtidigt, springer iväg och byter en blöja, hindrar ungarna från att slå ihjäl varandra osv. Det blir lite som det blir och just nu går mina ögon i kors för jag är så galet trött efter en lång dag och seg läggning. MEN hoppas att man kan ha överseende med detta. Tänk på att jag är en hårt arbetande liten smurf som terapiar genom att skriva på min blogg så man får ta det som det är:-)! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar