måndag 2 april 2012

Projekt

Så mycket fint påskpynt har vi inte haft förr!! Innan jag skaffade barn var jag rädd för att jag skulle  tycka att toarullar mm skulle vara fint bara för att mina barn fixat och pulat, jag hade lovat mig själv att jag aldrig skulle sjunka så lågt som till att tycka att det var fantastiskt att ha alla fula dagisknåpgrejer framme. HAHA! Men det är väl fina att man kan mogna och ändra sig. Seriöst, finare påskpynt finns INTE!
Jag och sessorna har plockat grenar och fixat fint!

Det är faktiskt skönt att det inte är någon skola den här veckan. Jag känner att det var dags för en liten paus i vårt hektiska liv. Jag antar att det kommer att vara fullt upp med skolgrejs efter påsk fram till examen och det är ok bara jag får vila lite nu. Inser att det verkligen varit helt hysteriskt för vår del! Isla och Ferdinand är sjuka igen och det är knappt jag tror att det är sant:-(. Vi är fan inte värda det någon av oss!!! Alla sjukdomar tär på hela familjen och jag blir tokig snart! Jag vill bara att vi ska få vara friska och ha kul tillsammans och det finns en miljon saker man kan göra, minst, om alla bara är friska. Är lite trött på allt sjukgnäll och så tycker jag oerhört synd om mina pluttar som har sådan osis. 

 Nu är det i alla fall snart påsk och jag ber för att Ferdinands förkylning inte ska eskalera utan ha försvunnit till dess så att vi alla kan njuta ihop. Jag blir så exalterad över ledigheten och det är en hel hög grejer jag vill hinna med. Viktigast av allt är att umgås med hela högen, men jag har även en del småprojekt på G. Skulle vilja måla om några möbler, välja ut foton till barnens album, tömma Feffes rum på precis ALLT, hänga på torpet och ha en mysig påskafton. Låter egentligen inte orimligt i mina öron!

Nu ska jag och Hassebasse skriva matsedel och kolla vad vi ska handla inför helgen. Ordning å reda, pengar på freda. (ordning å reda i alla fall). Det där med matsedeln har varit lite svajigt nu sista tiden, men jag anser fortfarande att de tär en bra idé och tänker köra vidare på det. Over and out. Sov gott!

Fin pressi jag fick av M då jag hälsade på henne på Lancome då hon jobbade i helgen.

Denna gamla soffa har vi släpat in från balkongen. Kom på att mina handväskor, de "ofina" (dvs nästan alla utom tre), ska bo på detta vis f om NU!

Såja, lite tapet i botten så ser det trevligare ut.

Blev ju bra det där!

Nu ska jag bara måla soffan vit...

Och så ska jag sedan ett år tillbaka måla detta skåp vitt...

Hm, denna hylla har jag tänkt måla i typ 2-3 år!

Justja, den här skolbänken också!

De här hyllorna ropar efter vit färg och de vill att Hasse ska göra det. Ja, det var vad de sa till mig i alla fall!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar